fredag 12 januari 2018

Veckobrev v. 2-3


Vecka 2
Hej föräldrar!
Vi kör igång en ny termin och jag hoppas att ni och barnen har haft ett skönt lov!
Barnen verkar vara energifulla och redo för nya utmaningar.
Inför vårterminen kommer lite nya rutiner!
Jag har fixat om i schemat så att lektionstiderna blir mer effektiva och jag har även ordnat upp läsgrupperna på onsdagar som det var strul med förra terminen.
Jag har också gjort nya platser i klassrummet och matsalen till eleverna.
AT har slutat och för att jag ska ha hjälp kring praktiska saker välkomnar vi Lena (vikare) som kommer vara här fram tills sista januari som det är sagt nu.
Under torsdagen och fredagen har Lena, Ricky & Tamer hållit i lektionerna då jag har behövt göra skolverkets bedömningar i matematik med alla eleverna. Ni får veta hur det har gått på utvecklingssamtalen :)
Viktiga datum denna termin:
-Utvecklingssamtal: Jag har satt upp ett schema på klassrumsdörren där ni själva får skriva in tider som passar er. Först till kvarn!
Föräldramöte: 6/2 kl 18-20.
 Jag önskar er en fantastiskt fin helg, och jag ser fram emot vårterminen med barnen!
Med vänlig hälsning Cecilia

Vecka 3

Måndag:
Skolan öppnat 9.00
Musik
SO: yrken

Tisdag:
Idrott
Engelska
Matematik

Onsdag:

Läsgrupper
Svenska
Engelska

Torsdag:
Idrott

Fredag:
Pyjamasdag!
Eleverna på hela skolan får ha på sig pyjamas under dagen.
OBS! inga gosedjur.
NO: människans kroppsdelar
Fredagskul
Shibas helg




 
 
Veckobrev fritids v.3

Måndag:
Förskoleklass, Gruppaktiviteter, grupper: 3 och 5. Skolgården och fotbollsplanen
Årskurs ett, Uteaktiviteter
Tisdag:
Förskoleklass, Utflykt till övre Vanadisparken ca kl. 14:15–15.30 om vädret tillåter.
Årskurs ett, Pyssel
Onsdag:
Förskoleklass, Gruppaktiviteter, grupper: 1,2 och 4
Årskurs ett, Skolgården och fotbollsplanen
Torsdag:
Förskoleklass, Rörelsedag
Årskurs ett, Rörelsedag
 
Fredag:
Förskoleklass, Happy Friday
Årskurs ett, Happy Friday
Veckorna som varigt: F-1 har haft Skolstart, olika gruppaktiviteter och Happy Friday
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar