fredag 17 november 2017

Veckobrev v.46-47


Vecka 46
Hej föräldrar!
Först och främst vill jag säga TACK för ert och era barns varma välkomnande!

Det har varit en spännande vecka för både mig och barnen med många blandade känslor och en del ändrade rutiner. Trots att barnen självklart saknar Susanne så har de välkomnat mig med massor av kramar och skratt.
Efter Susannes avsked i tisdags har jag fokuserat på att lära känna barnen och att dem ska lära känna mig. Vi har gått igenom klassrumsregler, rutiner och även hunnit arbeta lite med Barnkonventionen och barns rättigheter. Hoppas ni fick en fin teckning med hem!

Eftersom jag kommer till skolan och klassen mitt i en termin har det varit viktigt för mig att inte rubba för mycket på barnens rutiner. De ändringar som gjorts är egentligen bara en ny morgonsång och avslutningssång.
Jag har märkt på morgonen att barnen kommer mellan kl. 8.10-8.30, från och med nästa vecka kommer lektionerna på tisdagar-fredagar, som enligt schemat, starta 8.20.
Jag önskar er en fantastiskt fin helg, och jag ser fram emot kommande vecka med barnen!
Obs! Skolan stänger 16.00 torsdagen den 22/11
Med vänlig hälsning Cecilia
Vecka 47

Måndag:
Skolan öppnar 9.00.

Musik & NTA/årstider

Tisdag:
Idrott & Engelska.
I svenska arbetar vi med meningsuppbyggnad
Inlämning av läxa

Onsdag:
Temadag: Pengar
Engelska
Utdelning av ny läxa

Torsdag:
Idrott

Läsgrupper
Obs! Skolan stänger 16.00
Fredag:Happy Friday Shibas helg



Fritids
Måndag
Förskoleklass, Gruppaktiviteter, grupper: 1,2
Skolgården och fotbollsplanen
Årskurs ett, Utflykt till nedre vanadisparken ca kl. 14.30–16.00 om vädret tillåter.
Tisdag
Förskoleklass, Utflykt till nedre Vanadisparken ca kl. 14:15–15.30 om vädret tillåter.
Årskurs ett, Samarbete och programmering grupp 1 och bildverkstad grupp 2
Onsdag
Förskoleklass, Gruppaktiviteter, grupper: 3,4,5
Årskurs ett, Pyssel med Grupp, 3
Torsdag
Förskoleklass, Rörelsedag
Årskurs ett, Rörelsedag
Fredag
Förskoleklass, Happy Friday
Årskurs ett, Happy Friday
Veckorna som varigt: F och åk 1 klasserna har haft olika gruppaktiviteter med sång dans, Ipad, bildverkstad, disco och lekgrupper på skolgården, mandalakort, programmering. Fri lek på skolgården och fotbollsmatch på fotbollsplanen. F och 1 har varigt på utflykt i ett färgsprakande och fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar