fredag 10 november 2017

veckobrev inför vecka 46

Hej!
Då var det dags för sista veckobrevet från mig Susanne, det känns lite overkligt att det bara är två dagar kvar med klassen. Jag känner mig så tacksam för den här tiden med er och era barn, och tack ännu en gång för ett fint avslut. Det känns bra att lämna över stafettpinnen till Cecilia som börjar på måndag och vi får som ni redan informerats om, tisdagen också tillsammans innan jag drar vidare.  Barnen, Anna-Therese, Tamer och Ricky kommer att ta hand om henne och ni föräldrar också, det vet jag, hon kommer stortrivas!
Som ni ser så är det nu Ricky som blir bunden till vår klass som fritidspedagog, Magnus går över till 1C, det är ingen stor förändring för barnen då de känner Ricky sedan tidigare mycket väl, även ni föräldrar vet ju vem hon är, denna fantastiska person:-)
Jag jobbar som sagt min sista dag på tisdag och jag hoppas att ni kommer upp till klassrummet någon av dagarna två och hälsa på Cecilia och att jag får säga hejdå!

Veckan som gått:
SV             Läsläxan - kapitel 6
                      Rim och ramsor-vi skrev rim och en höstramsa/dikt tillsammans

MA            Fortsatt med Safariboken, går igenom kapitel 2 och gjort klart!  

NO            NTA-väga med våg
                      Årstidsboken-årstidshjul med årstider och månader
Vecka 45:
Måndag:
Skolan öppnar kl.9.00
Musik
NTA
Tisdag:
Lämna in läsläxan och matteläxan
Idrott (gympakläder och handduk)
Engelska
Onsdag:
Sv. Läsgrupper, vi läser & bekantar oss med  kapitel 7.
Ny läsläxa, kapitel 7
Engelska
Torsdag:
Idrott (gympakläder och handduk)
Fredag:
SO- tema pengar
Fredagskul & Shiba
Trevlig helg!

Susanne, Anna-Therese, Tamer och Ricky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar